Még mindig népszerű a fehér ajtó

2018.02.25.

Még mindig népszerű a fehér ajtó

Talán meglepő dologra figyelhetünk fel, ha megnézzük a közelmúlt, vagy akár az elmúlt egy-két év nyílászáró vásárlási statisztikáit: most, a lehetőségek és a pompásan kinéző, mégis olcsó ajtók korában, a vásárlókat mégis egy típus érdekli a legjobban, mégpedig a fehér ajtó. Bizony, az egyszerű, egyszínű lap, amely tiszta megjelenésével olyan sok ember fejét csavarta el.

Mi ennek oka, és ami fontosabb: mi a legjobb lehetőség, ha mi is ilyenre vágyunk? Hadd kezdjem eme cikket máris a válasszal: ha kiváló minőségű fehér ajtó a vágyunk, nem lehet más az eszünkben, mint egy festett, MDF-ből készült beltéri ajtó, amely sokáig fog minket jól szolgálni, mint házunk impozáns dísze. Miért pont az MDF anyag? Nos, a faipar egyik leggyorsabban feltörő nyersanyagáról van szó, egy mesterséges fa, amely a természetes anyag legtöbb hibáját kiküszöböli. Nincs szálirány, nincsenek göcsök, nincs feszültség sem, ez pedig roppant egyszerűvé teszi a megmunkálást, és felhasználást.

Manapság ebből a kiváló anyagból készülnek a modern nyílászárók, az idő és a vásárlói vélemény pedig őket igazolja. Sok típus van, CPL, dekorfóliás, de ami minket jelen esetben különösen érdekel, az, a festett felületű. Ez a típus az ugyanis, amely a klasszikus, emberek képzeletében és emlékeiben élő fehér ajtó modern megfelelője. Elődjének mondható a zománcozott tömörfaajtó, amelyet legtöbben ismerünk, azonban ez több annál. Egyrészt anyagában, másrészt pedig elkészítésének módjában.

Itt a lap MDF-ből készül, fogadhat marásmintákat, így csinosíthatjuk, nem kell, hogy egyszerű legyen. Emellett a festék sem a régi egyszerű zománc, amivel Józsi bácsi szívességből átkente az ajtókat a szomszédoknak: itt profi körülmények között felvitt, tartós, ellenálló festékről beszélünk, amit több rétegben visznek fel, egészen addig, amíg a felület tükörsima nem lesz. A legnagyobb különbség viszont nem ez, hanem a tény, hogy ez a festék sosem árulja el a színét, mindig ugyanolyan hófehér marad, mint beszerelésekor volt.

Ezek a mondatok nem csupán ócska reklámszövegek! Ezek tények, amelyek a listák élére repítették ezt a nagyszerű terméket, de ne nekünk higgyen! Tapasztalja meg saját maga!

vissza